
Sandbäckens stärker organisation – anställer Digitaliseringsansvarig
Sandbäckens, del av Nimlas Group, stärker organisationen med digitaliseringskompetens och har därmed inrättat en ny roll – Digitaliseringsansvarig. Maja Carlsson med lång erfarenhet av digitaliseringsarbete och systemeffektivisering tillträdde rollen i början av februari. Denna strategiska rekrytering är i linje med Sandbäckens arbete med att driva den digitala transformationen som skapar affärsvärde.
Sandbäckens har en tydlig strategi för lönsamtillväxt: 5-50-500: 5 miljarder i omsättning, 50 nya bolag, 500 miljoner i resultat och Sandbäckens ska bli nästa stora succé i branschen. För att nå dit behöver koncernen bli bättre på att effektivisera det dagliga arbetet och fokusera på kärnverksamheten.
”Att digitalisera processer och använda AI kommer att vara avgörande för att nå lönsam tillväxt för Sandbäckens. Vi har ett momentum nu gällande både lönsamhet och tillväxt, vi kan stärka våra positioner ytterligare genom att bli ännu mer digitala” säger Christoffer Järkeborn, VD och koncernchef Sandbäckens.
Maja kommer att ansvara för att utarbeta koncernens digitala strategi och genomföra den. Vidare kommer Maja att driva det digitala förändringsarbetet och leda projekt. Digitaliseringsfrågor som främjar innovation och optimerar effektiviteten som stärker Sandbäckens konkurrenskraft är prioriterade i rollen. Maja kommer också att arbeta med Nimlas Group för att stödja digitala initiativ på koncernnivå.
”Jag ser framemot att kunna skapa ett systemlandskap och framåtlutande verktyg som förenklar det dagliga arbetet och skapar affärsnytta” säger Maja Carlsson, Digitaliseringsansvarig.
Maja Carlsson fortsätter:
”Sandbäckens är en koncern som kontinuerligt växer och då behöver systemen kunna skalas upp effektivt”.
Utnämningen av Maja Carlsson speglar Sandbäckens pågående arbete med att bygga en robust koncern som ska ha den bästa kulturen för människor och bolag att växa i.
https://news.cision.com/se/sandbackens